Muzeul Național al Bucovinei organizează, în perioada 13 septembrie – 30 octombrie 2022, expoziția Tiberiu Moruz - Retrospectivă.
Vernisajul va avea loc marți, 13 septembrie 2022, ora 13, în foaierul Muzeului de Istorie din Suceava.
Născut la Arad, în anul 1941, absolvent al Facultății de Arte Plastice „Ion Andreescu” din Cluj, secția Pictură, Tiberiu Moruz s-a stabilit și a creat la Suceava. Între 1972 și 1990 participă la numeroase expoziții, personale, de grup sau colective. Este distins, în 1985, cu premiul opiniei publice la Festivalul-concurs „Voronețiana”.
Discutând despre arta sa, Oliv Mircea surprinde: „Pentru pictorul care este Tiberiu Moruz, culoarea are profunzime. Grosimea și transparența asigură acel inefabil din care se dezvoltă o dimensiune de intimidate și una de exuberanță. Acolo unde pictorul se joacă, pentru o clipă, cu culoarea plată e pentru a accentua mai bine o umbră, sau pentru a provoca în altă parte un vis de profunzime intimă. Mai toată vremea, în timp ce lucrează, pictorul desfășoară vise situate între materie și lumină. În fața unei asemenea produceri creatoare de materie nouă care se regăsește și atenuează, printr-un fel de miracol, lupta dintre figurativ și non-figurativ, făcând într-un mod misterios să ni se dezvăluie un fel de „ontologie” a formei desenate și a culorii.”
Vernisajul va avea loc marți, 13 septembrie 2022, ora 13, în foaierul Muzeului de Istorie din Suceava.
Născut la Arad, în anul 1941, absolvent al Facultății de Arte Plastice „Ion Andreescu” din Cluj, secția Pictură, Tiberiu Moruz s-a stabilit și a creat la Suceava. Între 1972 și 1990 participă la numeroase expoziții, personale, de grup sau colective. Este distins, în 1985, cu premiul opiniei publice la Festivalul-concurs „Voronețiana”.
Discutând despre arta sa, Oliv Mircea surprinde: „Pentru pictorul care este Tiberiu Moruz, culoarea are profunzime. Grosimea și transparența asigură acel inefabil din care se dezvoltă o dimensiune de intimidate și una de exuberanță. Acolo unde pictorul se joacă, pentru o clipă, cu culoarea plată e pentru a accentua mai bine o umbră, sau pentru a provoca în altă parte un vis de profunzime intimă. Mai toată vremea, în timp ce lucrează, pictorul desfășoară vise situate între materie și lumină. În fața unei asemenea produceri creatoare de materie nouă care se regăsește și atenuează, printr-un fel de miracol, lupta dintre figurativ și non-figurativ, făcând într-un mod misterios să ni se dezvăluie un fel de „ontologie” a formei desenate și a culorii.”